Denjo Dogs och Artilleriet gör samarbete med hunden i fokus:
“Vill uppmärksamma den fyrbenta restauranggästen och inspirera fler restauranger att bli hundvänliga”
Det svenska hundvarumärket Denjo Dogs erbjuder hundtillbehör som kombinerar kvalitet och stilren design med hållbara värderingar. Nu lanserar Denjo Dogs och Stockholmsbaserade restaurangen Artilleriet tillsammans Bone Appetit by Denjo Dogs x Artilleriet – ett samarbete helt dedikerat till den fyrbenta restauranggästen.
Till grund för samarbetet ligger en gemensam kärlek till hunden och en idé om att förhöja restaurangupplevelsen för den fyrbenta gästen och hela hundfamiljen.
Under 2020 och 2021 var det rekordmånga som blev hundägare, vilket har gjort det mer aktuellt än någonsin för restauranger att välkomna fyrbenta gäster. En restaurang som sedan starten 2018 haft som vision att skapa en oas för både människa och hund är restaurangen Artilleriet, som 2021 blev utsedda till Östermalms mest hundvänliga restaurang av Lagerlings Östermalm.
– Eftersom vi har två egna hundar som vi ser som våra älskade familjemedlemmar, kändes det självklart när vi öppnade Artilleriet att vi ville skapa en så hundvänlig restaurang som möjligt. Redan från start erbjöd vi alla hundar en egen hundmeny och har kontinuerligt strävat efter att göra hundbesöket än bättre.Vi blev så glada när vi hittade Denjo Dogs och initierade ett samarbete då vi kände att vi står för samma syn på hundlivet liksom har en gemensam värderingsgrund gällande design, kvalitet och hållbarhet, säger Carina Degen Örn, ägare av Artilleriet.
Denjo Dogs grundare Cavalier King Charles Spaniel Kenzo och VD Victoria Carlsson har sedan en lång tid tillbaka varit stammisar på Artilleriet.
– Kenzo är med mig och familjen i stort sett överallt, även vid restaurangbesök. Det är dock inte alltid enkelt att hitta restauranger dit han får följa med. Hos Artilleriet ses hunden som en självklar gäst vilket kombineras med god mat i en fantastisk miljö. När Artilleriet frågade om vi ville göra ett samarbete med hunden i fokus kändes det därmed helt rätt, säger Victoria Carlsson, VD Denjo Dogs.
Syftet med Bone Appetit by Denjo Dogs x Artilleriet är att uppmärksamma den fyrbenta restauranggästen och skapa en restaurangupplevelse kantad av det lilla extra.
– Som en del av samarbetet har vi också tagit fram en liten kollektion med passande produkter för restaurangvistelsen, bl.a festliga hundscarves och mysiga hundfiltar för hunden att vila på, säger Victoria Carlsson, VD Denjo Dogs.
Om kollektionen Bone Appetit by Denjo Dogs x Artilleriet
Kollektionen består av festliga hundscarves i olika färger, samt mjuka hundfiltar designade för att enkelt kunna ta med sig, ligga stabilt på plats utan att skrynkla, samt bli en trygg och mysig plats för hunden att vila på under restaurangbesöket. Samtliga produkter pryds av en Bone Appetit etikett signerad Denjo Dogs x Artilleriet.
Hundscarvesen tillverkas i Sverige av randigt bomullstyg i tre olika färger och kostar 249 kr/st. Hundfiltarna tillverkas i Italien av slitstark möbeltextil och mjukt teddytyg och kostar från 599 kr.
Kollektionen är limiterad och finns att köpa hos denjodogs.com och restaurang Artilleriet på Artillerigatan 13 i Stockholm med start 1 juni 2022.